Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej

Rozumiem
Edukacja

Szkoły gimnazjalne

SZKOŁY GIMNAZJALNE, KLASA VII SP

AKTYWNE OPROWADZANIE

Oprowadzanie po wystawie stałej Muzeum Emigracji w Gdyni (90 minut). Wykwalifikowany edukator animuje grupę, angażując ją w kreatywne zadania wymagające aktywnego zwiedzania, poszukiwania i analizowania informacji, spoglądania na opowiadane historie z wielu perspektyw.

ZWIEDZANIE WYSTAWY Z KARTĄ ZADAŃ

Uczniowie otrzymują zestaw angażujących zadań, które w trakcie zwiedzania rozwiązują sami w oparciu o informacje znajdujące się na wystawie – w tekstach, multimediach, nagraniach. Po zwiedzaniu uczniowie sprawdzają i omawiają kartę razem z nauczycielem, który posiada zestaw odpowiedzi.

WARSZTATY

Wielokulturowość to nie nowość

Czy szukaliście kiedyś śladów innych kultur w waszym najbliższym otoczeniu? Spróbujmy zbudować wielokulturową mapę Polski! Poprzez inspirujące aktywności odkryjemy także, jak wiele nas łączy pomimo różnic.

Prowadzone aktywnymi metodami zajęcia służą kształtowaniu postawy otwartości na innych, przygotowaniu do pracy w środowisku wielokulturowym i stawianiu czoła współczesnym wyzwaniom takim jak nietolerancja, rasizm, wykluczenie społeczne.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: wiedza o społeczeństwie (umiejętność uzasadniania, że można pogodzić różne tożsamości społeczno-kulturowe: regionalną, narodową/etniczną, państwową/obywatelską, europejską; rozpoznawanie przejawów ksenofobii, w tym rasizmu, szowinizmu i antysemityzmu oraz tłumaczenie potrzeby przeciwstawiania się tym zjawiskom); geografia (sprawne charakteryzowanie relacji Polski z krajami sąsiadującymi; wiedza o potrzebie kształtowania dobrych relacji Polski z jej sąsiadami).

Pop-emigracja

Komiksy, filmy, muzyka, a nawet gry też mogą być świetnym źródłem wiedzy o historii! Sprawdźmy, co dzieła popkultury mówią nam o emigracji.

W oparciu o przykłady z popkultury uczniowie poznają różne punkty widzenia na kwestię emigracji. W trakcie zajęć uczestnicy starają się zestawić ze sobą emigrację współczesną i emigrację pokolenia, które wychowało się w latach osiemdziesiątych, czyli często ich rodziców.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej oraz na wystawie stałej.

Realizacja podstawy programowej: j. polski (analiza tekstów kultury przynależnych do następujących rodzajów sztuki: literatura, teatr, film, muzyka, sztuki plastyczne, sztuki audiowizualne, porównywanie utworów literackich), wiedza o kulturze (analiza filmu), muzyka (różnorodne funkcje muzyki użytkowej i artystycznej), wiedza o społeczeństwie (znajomość funkcji i rodzajów środków masowego przekazu, wiedza o znaczeniu środków masowego przekazu dla wolności słowa); historia (opisywanie systemu władzy w latach 60. i 70. w PRL; charakterystyka realiów życia społecznego i kulturalnego w PRL).

Kamera, akcja!

Wyruszamy na poszukiwanie dobrych kadrów, dźwięków oraz historii w sam raz na scenariusz filmowy! Dokąd? Oczywiście do muzeum!

Uczniowie w kreatywny sposób poznają najciekawsze wątki wystawy stałej oraz osiągnięcia wybitnych polskich emigrantów i emigrantek związanych z kinematografią: Agnieszki Holland, Alana Starskiego, Poli Negri, Warner Brothers, Janusza Kamińskiego.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej oraz na wystawie stałej.

Realizacja podstawy programowej: j. polski (wyszukiwanie w wypowiedzi potrzebnych informacji; samodzielne docieranie do informacji – w książkach, prasie, mediach elektronicznych oraz w wypowiedziach ustnych; stosowanie zasad organizacji tekstu zgodnych z wymogami gatunku tworząc spójną pod względem logicznym i składniowym wypowiedź na zadany temat); plastyka (podejmowanie działalności twórczej, posługując się środkami wyrazu sztuk plastycznych, innych dziedzin sztuki (fotografika, film) i elementami formy przekazów medialnych, w kompozycji na płaszczyźnie oraz w przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej; realizacja projektów w zakresie sztuk wizualnych (stosowanie narzędzi i wytworów mediów środowiska cyfrowego).

Muzeum od podszewki, czyli praca w instytucji kultury

Czy pracownicy muzeum tylko pilnują wystaw? Sprawdźmy, jak wygląda praca w nowoczesnej instytucji kultury!

W trakcie warsztatów uczniowie mają okazję wcielić się m.in. w rolę PR-owców, edukatorów czy specjalistów ds. zbiorów. Zajęcia uczą nie tylko, jak powstają wydarzenia kulturalne, ale również pogłębiają wiedzę na temat słynnych polskich emigrantów i emigrantek. Proponujemy trzy tematy warsztatów do wyboru: sport, film, literatura.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: wiedza o społeczeństwie (omówienie i stosowanie zasad komunikowania się i współpracy w grupie; omówienie funkcji i wyjaśnienie znaczenie środków masowego przekazu w życiu obywateli; stosowanie w praktyce podstawowych zasad organizacji pracy - ustalenie celu, planowanie, podział zadań, harmonogram, ocena efektów; wskazywanie głównych elementów działań marketingowych: produkt, cena, miejsce, promocja i wyjaśnienie na przykładach ich znaczenie dla przedsiębiorstwa i konsumentów; sporządzanie życiorysu i listu motywacyjnego).

Mapa strony

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej

Rozumiem