Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej

Rozumiem
Edukacja

Szkoły podstawowe: klasy I-III

KLASY I–III

AKTYWNE OPROWADZANIE

Oprowadzanie po wystawie stałej Muzeum Emigracji w Gdyni (60 minut). Wykwalifikowany edukator animuje grupę, angażując ją w kreatywne zadania wymagające aktywnego zwiedzania, poszukiwania i analizowania informacji, spoglądania na opowiadane historie z wielu perspektyw.

WARSZTATY

Wystawa: zrób to sam

Zastanawiacie się, jak powstaje wystawa w muzeum? Zapraszamy do zabawy w kuratorów i kustoszy. Odwiedzimy muzealną ekspozycję, zajrzymy do gablot i wspólnie stworzymy własną małą wystawę!

Warsztaty mają na celu zapoznanie uczniów ze stałą ekspozycją muzeum oraz ze znaczeniem słowa emigracja. Poprzez wejście w rolę muzealnych kuratorów uczestnicy w praktyczny i interaktywny sposób dowiedzą się, jak powstaje wystawa.

Zajęcia odbywają się w przestrzeni muzeum, na wystawie stałej oraz w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: edukacja polonistyczna (słuchanie wypowiedzi i korzystanie z przekazywanych informacji);edukacja plastyczna (podejmowanie działalności twórczej, posługując się różnorodnymi środkami wyrazu).

Dzieci z różnych stron świata

Zapraszamy w wyjątkową podróż dookoła świata! W Wietnamie odwiedzimy Tię, w Norwegii spędzimy popołudnie z Kristine, a w Czeczenii poznamy Muhadiego.

Podczas zajęć uczniowie poznają różne kultury, tradycyjne stroje i potrawy oraz podstawy popularnych języków nowożytnych. Uczą się także doceniać i szanować różnice kulturowe.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: edukacja społeczna (świadomość, iż wszyscy ludzie posiadają prawa i obowiązki, szacunek wobec zwyczajów i tradycji różnych grup społecznych i narodów, przedstawienie i porównanie zwyczajów ludzi); edukacja polonistyczna (formułowanie pytań dotyczących sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia); edukacja przyrodnicza (czytanie prostych planów, wskazanie kierunków głównych na mapie, odczytywanie podstawowych znaków kartograficznych map); język obcy nowożytny (świadomość, że ludzie posługują się różnymi językami; posiadanie podstawowych informacji o krajach, w których ludzie posługują się danym językiem obcym).

Spory ten Batory!

Zapraszamy na pokład! Za chwilę rozpoczynamy rejs! Jeśli chcecie poczuć się jak pasażerowie transatlantyku oraz poznać ciekawostki legendarnego MS Batory, nie może was zabraknąć.

Uczniowie poznają realia podróży morskich, dowiadują się, jak przebiegały rejsy wielkimi transatlantykami i jak wyglądał dzień spędzony na statku̶zarówno z perspektywy pasażera, jak i pracownika.

Zajęcia odbywają się na wystawie stałej oraz w Sali Małego Podróżnika.

Realizacja podstawy programowej: edukacja przyrodnicza (umiejętność charakteryzowania wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej); edukacja matematyczna (porównywanie przedmiotów pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej, np. długości czy masy; dokonywanie klasyfikacji przedmiotów; wykorzystywanie nabytych umiejętności do rozwiązywania problemów, działań twórczych i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się).

Od parowca do odrzutowca

Czy Maria Skłodowska-Curie leciała samolotem? Na to pytanie odpowiemy wam podczas warsztatów. Prześledzimy także sposoby podróżowania innych polskich emigrantów – Fryderyka Chopina i Pawła Edmunda Strzeleckiego.

Na przykładzie emigracyjnej ścieżki kilku polskich emigrantów i emigrantek uczniowie dowiadują się, w jaki sposób dawniej można było podróżować do odległych krajów oraz jak postęp technologiczny przyczynił się do rozwoju współczesnych metod przemieszczania się.

Zajęcia odbywają się na wystawie stałej.

Realizacja podstawy programowej: edukacja społeczna (znajomość znaczenia dorobku minionych epok w życiu człowieka, świadomość stosowania w swej aktywności tego dorobku; znajomość wybranych postaci i prezentowanie informacji o wielkich Polakach: Maria Skłodowska - Curie, Fryderyk Chopin).

Mapa strony

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej

Rozumiem