Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem
Edukacja

Szkoły podstawowe: klasy IV-VI

AKTYWNE OPROWADZANIE

Oprowadzanie po wystawie stałej Muzeum Emigracji w Gdyni (75 minut). Wykwalifikowany edukator animuje grupę, angażując ją w kreatywne zadania wymagające aktywnego zwiedzania, poszukiwania i analizowania informacji, spoglądania na opowiadane historie z wielu perspektyw.

ZWIEDZANIE WYSTAWY Z KARTĄ ZADAŃ

Uczniowie otrzymują zestaw angażujących zadań, które w trakcie zwiedzania rozwiązują sami w oparciu o informacje znajdujące się na wystawie – w tekstach, multimediach, nagraniach. Po zwiedzaniu uczniowie sprawdzają i omawiają kartę razem z nauczycielem, który posiada zestaw odpowiedzi.

WARSZTATY

Welcome to the USA

A gdyby tak cofnąć się w czasie i wcielić się w emigrantów poszukujących szczęścia za Oceanem? Co czuli po przyjeździe do nowego kraju? Jakie przeszkody czekały na nich podczas podróży?

Podczas twórczych zajęć uczniowie dowiadują się jak wyglądała emigracja Polaków i ich pierwsze doświadczenia w wielokulturowym Nowym Jorku z początku XX stulecia. Zapoznają się również z wpływem Polaków na amerykańską kulturę.

Realizacja podstawy programowej: język polski (odczyt tekstów poprzez przekład intersemiotyczny, np. rysunek, drama, spektakl teatralny); historia (objaśnianie związków przyczynowo-skutkowych, analizowanie zjawisk i procesów historycznych); informatyka (wykorzystanie sieci komputerowej do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych).

Miasto maszyn

XIX wiek to czas przemian, a nawet rewolucji! Na zajęciach porozmawiamy o powodach migracji takich jak rozwój przemysłu i zmiany cywilizacyjne.

W trakcie warsztatów, uczniowie poznają ważnych naukowców i ich wynalazki. Odkrywają również, jaki wpływ na zjawisko migracji ludzi miał postęp cywilizacyjny.

Zajęcia odbywają się na wystawie stałej oraz w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: historia (charakteryzowanie najważniejszych przejawów rewolucji przemysłowej (wynalazki i ich zastosowania, obszary uprzemysłowienia, zmiany struktur społecznych i warunków życia); informatyka (wykorzystanie sieci komputerowej do wyszukiwania potrzebnych informacji i zasobów edukacyjnych nawigując między stronami).

Każdy inny, wszyscy równi!

Jak byście przywitali nowego kolegę z innego kraju, który dołączyłby do waszej klasy? Czy różnice nas dzielą czy zbliżają? Wspólnie odkryjmy historię pewnego chłopca.

Prowadzone aktywnymi metodami zajęcia służą kształtowaniu postaw otwartości na innych oraz pokazują czym jest dyskryminacja. Uczniowie zapoznają się z hasłami: tolerancja, godność, różnorodność.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej.

Realizacja podstawy programowej: język polski (opowiadanie o wydarzeniach fabuły oraz ustalanie kolejności zdarzeń i rozumienie ich wzajemnej zależności); wiedza o społeczeństwie (umiejętność uzasadniania, że konflikt w grupie może wynikać z różnych przyczyn, przedstawianie sposobów rozwiązywania konfliktów oraz analiza ich zalet i wad; umiejętność uzasadniania, że godność człowieka jest podstawą różnych systemów moralnych; wyjaśnianie, że jest ona źródłem powszechnych, przyrodzonych, nienaruszalnych i niezbywalnych wolności i praw człowieka).

Polacy brylują, Polki imponują

Jesteśmy reporterami z Polski! Czy możemy zadać państwu kilka pytań? Panie Chopin jak Pan ocenia swój ostatni koncert?

Podczas warsztatów uczniowie wcielają się w reporterów, poznają narzędzia pracy dziennikarzy oraz w twórczy sposób redagują magazyn o tematyce kulturalnej i emigracyjnej. Jednocześnie zapoznają się z sylwetkami znanych emigrantek i emigrantów: Adama Mickiewicza, Heleny Modrzejewskiej, Juliusza Słowackiego, Fryderyka Chopina, Marii Skłodowskiej-Curie.

Zajęcia odbywają się w sali multimedialnej oraz na wystawie stałej.

Realizacja podstawy programowej: język polski (identyfikowanie wypowiedzi jako tekst informacyjny, publicystyczny lub reklamowy; redakcja notatki; rozpoznawanie stylu potocznego, urzędowego, artystycznego, naukowego, publicystycznego); plastyka (projektowanie graficznych form użytkowych, np. zaproszenie, okładka, plakat).

Mapa strony

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem