Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem
Edukacja

Program współpracy z nauczycielami

Muzeum Emigracji w Gdyni prowadzi działania edukacyjne dla nauczycieli i osób związanych z edukacją pod nazwą "Program Współpracy z Nauczycielami." W jego ramach, raz w miesiącu, odbywają się spotkania, warsztaty i szkolenia.

Program współpracy ma na celu stworzenie grupy zaangażowanych pedagogów, którzy w Muzeum znajdą przestrzeń do wymiany doświadczeń, a także będą mieli okazję skorzystać z oferty bezpłatnych szkoleń, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby programu. Uczestnicy podnoszą swoje kompetencje w zakresie radzenia sobie z wyzwaniami, które są związane z procesami migracyjnymi.

Muzeum Emigracji w Gdyni stawia sobie za cel proponowanie swoim odbiorcom ambitnego i ciągle rozwijającego się programu dla uczniów i nauczycieli. Dział Edukacji stara się na bieżąco reagować na konkretne potrzeby swoich odbiorców, dostosowując do nich swoją ofertę.

Program, który ruszył 23 lutego, ma za zadanie zaangażować w działania tym razem nauczycieli. Uczestnicy będą rozmawiać o trendach w edukacji i nowych pomysłach na aktywności skierowane do uczniów, wymieniać się swoimi spostrzeżeniami i prowadzić twórcze dyskusje.

- Chcemy wspólnie wypracować techniki, które będziemy wykorzystywać w codziennej pracy – mówi Anna Posłuszna, Główna Specjalistka ds. Edukacji w Muzeum Emigracji w Gdyni.

Koordynatorką projektu jest Ludwika Radacka-Majek. Można się z nią skontaktować telefonicznie bądź mailowo: 58 670 41 57, l.radacka-majek@muzeumemigracji.pl.


MUZEUM EMIGRACJI ZAPRASZA NA SEMINARIUM "UCZEŃ Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACJI W POLSKIEJ SZKOLE"

Jesteś dyrektorem szkoły, nauczycielem lub praktykiem edukacji i pracujesz z uczniami z doświadczeniem migracji? A może temat migracji jest dla Ciebie szczególnie interesujący?

Zapraszamy do udziału w seminarium: ''Uczeń z doświadczeniem migracji w polskiej szkole''. Podczas wydarzenia porozmawiamy o wyzwaniach w pracy z osobami mającymi odmienne doświadczenia kulturowe oraz wymienimy się dobrymi praktykami istniejącymi w tej dziedzinie. Wydarzenie organizowane pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdyni Wojciecha Szczurka.

Wydarzenie organizowane jest w ramach współtworzonego przez nauczycieli projektu ,,Edukacja na fali. Pasjonaci na pokład!'' realizowanego przez Muzeum Emigracji w Gdyni. Identyfikacja graficzna oraz nazwa programu powstały we współpracy z samymi zainteresowanymi, o czym więcej przeczytać można pod linkiem: http://www.polska1.pl/pl/dzialania/aktualnosci/projekt_edukacja_na_fali_pasjonaci_na_poklad_z_wlasnym_logo/.

TERMIN: 23 listopada 2019, w godzinach: 10:00-16:00

ZAPISY: poprzez wypełnienie i odesłanie formularza zapisów dostępnego pod linkiem http://bit.ly/seminarium_nauczyciele_MEG

PROGRAM:

10.00 Otwarcie seminarium
Wykład inauguracyjny

Powracające czy imigrujące - dzieci z polskich rodzin powracających z emigracji do Polski
prof. Halina Grzymała-Moszczyńska | Uniwersytet Jagielloński

10.50 – 12.30 Panel I
Edukacja uczniów migrujących w perspektywie samorządowej polityki integracyjnej

dr Dorota Jaworska-Matys | Uniwersytet Gdański | oraz Khedi Alieva

Praca asystenta międzykulturowego w gdańskiej szkole
Nataliia Kovalyshyna | Miejski koordynator do spraw uczniów z doświadczeniami migracyjnym

Jak budować wsparcie dla dziecka z doświadczeniem migracji wykorzystując relację z rodzicami?
Ludmila Poliakova | Psycholog, Psychoterapeuta

Czy i jak rozwijać kompetencje kulturowe uczniów i uczennic?
dr Natasza Kosakowska-Berezecka | Uniwersytet Gdański

Panel dyskusyjny

12.30 – 12.45 Przerwa kawowa

12.45 – 14.30 Panel II

Współpraca placówki z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Anna Kordzińska-Grabowska | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3 w Gdyni

Jak pracować z dzieckiem trzeciej kultury?
Tomasz Garstkowiak | British International School Gdańsk

"Przyjazna szkoła" w kilku krokach
Sylwia Antonowicz | Fundacja Emic

Szkoła Różnorodności- dobra praktyka - jak rozmawiać o migracjach w szkołach?
Izabela Niedźwiedzka | Podstawowa Ekologiczna Szkoła Społeczna w Rumi

Język jako narzędzie uczestnictwa w kulturze i adaptacji kulturowej. Z doświadczeń współpracy z Harbińskim Uniwersytetem Pedagogicznym (Harbin Normal University, Chiny).
Anna Reglińska-Jemioł | Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Gdańskiego

Specyfika pracy z uczniem Słowianinem ze Wschodu
Joanna Samp-Szulc | Polessa Centrum Języka Polskiego

Panel dyskusyjny

14.30 – 14.50 Przerwa

14.50 – 16.00 Open Space Technology

Prowadzenie: Aleksandra Mońko, Aleksandra Musielak – Stowarzyszenie Eductaional Cha(lle)nge

------

Informujemy, że wydarzenie będzie rejestrowane (zapis foto) dla celów dokumentacyjnych i promocyjnych Organizatora. Udział w wydarzeniu równoznaczny jest z wyrażaniem przez uczestnika zgody na utrwalanie i rozpowszechnianie jego wizerunku. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie swojego wizerunku, koniecznie zgłoś się do Organizatora przed rozpoczęciem wydarzenia.

Mapa strony

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem