Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem
23
listopad
Zaplanuj wizytę

23.11 | Edukacja na fali. Pasjonaci na pokład! Uczeń z doświadczeniem migracji w polskiej szkole

Jesteś dyrektorem szkoły, nauczycielem lub praktykiem edukacji i pracujesz z uczniami z doświadczeniem migracji? A może temat migracji jest dla Ciebie szczególnie interesujący?

Zapraszamy do udziału w seminarium: ''Uczeń z doświadczeniem migracji w polskiej szkole''. Podczas wydarzenia porozmawiamy o wyzwaniach w pracy z osobami mającymi odmienne doświadczenia kulturowe oraz wymienimy się dobrymi praktykami istniejącymi w tej dziedzinie.
Seminarium odbędzie się w dniu 23 listopada 2019, w godzinach 10:00-16:00, w Sali Multimedialnej w Muzeum Emigracji w Gdyni.

Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać poprzez wypełnienie i odesłanie formularza zapisów (link poniżej):
http://bit.ly/seminarium_nauczyciele_MEG

Wydarzenie organizowane jest w ramach współtworzonego przez nauczycieli projektu: ,,Edukacja na fali. Pasjonaci na pokład!'' realizowanego przez Muzeum Emigracji w Gdyni.


PROGRAM SEMINARIUM:

10.00 Otwarcie seminarium
Wykład inauguracyjny

Powracające czy imigrujące - dzieci z polskich rodzin powracających z emigracji do Polski
prof. Halina Grzymała-Moszczyńska | Uniwersytet Jagielloński

10.50 – 12.30 Panel I
Edukacja uczniów migrujących w perspektywie samorządowej polityki integracyjnej

dr Dorota Jaworska-Matys | Uniwersytet Gdański | oraz Khedi Alieva

Praca asystenta międzykulturowego w gdańskiej szkole
Nataliia Kovalyshyna | Miejski koordynator do spraw uczniów z doświadczeniami migracyjnym

Jak budować wsparcie dla dziecka z doświadczeniem migracji wykorzystując relację z rodzicami?
Ludmila Poliakova | Psycholog, Psychoterapeuta

Czy i jak rozwijać kompetencje kulturowe uczniów i uczennic?
dr Natasza Kosakowska-Berezecka | Uniwersytet Gdański

Panel dyskusyjny

12.30 – 12.45 Przerwa kawowa

12.45 – 14.30 Panel II

Współpraca placówki z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Anna Kordzińska-Grabowska | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3 w Gdyni

Jak pracować z dzieckiem trzeciej kultury?
Tomasz Garstkowiak | British International School Gdańsk

"Przyjazna szkoła" w kilku krokach
Sylwia Antonowicz | Fundacja Emic

Szkoła Różnorodności- dobra praktyka - jak rozmawiać o migracjach w szkołach?
Izabela Niedźwiedzka | Podstawowa Ekologiczna Szkoła Społeczna w Rumi

Język jako narzędzie uczestnictwa w kulturze i adaptacji kulturowej. Z doświadczeń współpracy z Harbińskim Uniwersytetem Pedagogicznym (Harbin Normal University, Chiny).
Anna Reglińska-Jemioł | Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Gdańskiego

Specyfika pracy z uczniem Słowianinem ze Wschodu
Joanna Samp-Szulc | Polessa Centrum Języka Polskiego

Panel dyskusyjny

14.30 – 14.50 Przerwa

14.50 – 16.00 Open Space Technology

Prowadzenie: Aleksandra Mońko, Aleksandra Musielak – Stowarzyszenie Eductaional Cha(lle)nge



Wydarzenie organizowane pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdyni Wojciecha Szczurka.

--

Informujemy, że wydarzenie będzie rejestrowane (zapis foto) dla celów dokumentacyjnych i promocyjnych Organizatora. Udział w wydarzeniu równoznaczny jest z wyrażaniem przez uczestnika zgody na utrwalanie i rozpowszechnianie jego wizerunku. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie swojego wizerunku, koniecznie zgłoś się do Organizatora przed rozpoczęciem wydarzenia.

Mapa strony

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych.

Rozumiem